Wezwanie do kontroli łopat Alugator Ride

WEZWANIE DO PRZEPROWADZENIA KONTROLI:

MECHANIZM BLOKUJĄCY ŁOPATY ALUGATOR RIDE 3.0 HOE I ALUGATOR RIDE SE 


 

Drodzy Klienci, 

Jako marka Mammut od 1862 roku stawiamy na jakość, bezpieczeństwo i innowacyjność. Aby dotrzymać tej obietnicy, stale sprawdzamy nasze materiały i produkty. Dzięki cennym informacjom zwrotnym od konsumentów dowiedzieliśmy się, że mechanizm blokujący dwóch modeli łopat może w niektórych przypadkach nie działać z powodu błędu materiałowego dostawcy komponentów z tworzyw sztucznych. Prowadzi to do tego, że mogą wystąpić problemy ze złożeniem niektórych łopat. Natychmiast po otrzymaniu informacji zwrotnej skontrolowaliśmy 100% naszego asortymentu. Kontrola potwierdziła, że problem dotyczy wyłącznie modeli Alugator Ride 3.0 Hoe oraz Alugator Ride SE. Ten ostatni jest częścią zestawu Barryvox Package, pakietu Barryvox S Package i pakietu Barryvox Package Tour. Problemy dotyczą tylko produktów z partii produkcyjnych 1121, 1221 i w mniejszym stopniu 0322, wyprodukowanych od listopada 2021 r. 

Ze względu na błąd materiałowy ze strony dostawcy komponentów, mechanizm automatycznej blokady sprężynowej, niezbędny do szybkiego, precyzyjnego składania łopaty, może w niektórych przypadkach wykazać wadę produkcyjną. Połączenie sworzniowe łączące trzonek łopaty z częścią roboczą nie w każdym przypadku jest ustawione prawidłowo, co może spowodować odłączenie części roboczej od trzonka. 

Na szczęście udało nam się już zidentyfikować pierwotną przyczynę potencjalnego wadliwego działania, zlokalizować problem w trzech partiach produkcyjnych i usunąć go z pomocą naszego producenta. Chcielibyśmy przeprosić za dodatkowy wysiłek związany z tym wezwaniem do kontroli. Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące produktów, których dotyczy problem, zakupionych w sklepach stacjonarnych Mammut oraz w sklepie internetowym mmtsklep.pl, prosimy o kontakt pod adresem [email protected]. Jeśli zakup dokonany był z innego źródła, prosimy o kontakt bezpośrednio ze swoim sprzedawcą.

 


 

NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA

  • Jak mogę samodzielnie sprawdzić produkt? Produkty można bardzo łatwo sprawdzić pod kątem nieprawidłowego działania, postępując zgodnie z poniższymi instrukcjami. 
  • Co mogę zrobić, jeśli nie chcę samodzielnie sprawdzać i modyfikować łopat? Skontaktuj się ze swoim sprzedawcą, u którego został dokonany zakup łopaty. Jeśli zakup został dokonany w jednym ze sklepów stacjonarnych Mammut lub w sklepie internetowym mmtsklep.pl, skontaktuj się z naszym działem reklamacji pod adresem [email protected]. Łopaty można przesłać w celu sprawdzenia i ewentualnej modyfikacji pod adres: Uni-Sport sp. z o.o. ul. Siemianowicka 5a 40-301 Katowice, z dopiskiem REKLAMACJA oraz dołączonym, wypełnionym formularzem reklamacjiŁopaty można także zwrócić w sklepie stacjonarnym wraz z wypłenionym formularzem reklamacji.
  • Których produktów może dotyczyć problem? Dotyczy on modeli Alugator Ride 3.0 Hoe oraz Alugator Ride SE. Ten ostatni jest częścią pakietu Barryvox Package, zestawu lawinowego Barryvox S Package i pakietu Barryvox Package Tour. 
  • Na czym dokładnie polega problem? Ze względu na błąd materiałowy ze strony dostawcy komponentów, mechanizm automatycznej blokady sprężynowej, niezbędny do szybkiego, precyzyjnego prowadzenia podczas składania łopaty, może w niektórych przypadkach wykazać wadę produkcyjną. Połączenie sworzniowe łączące trzonek łopaty z częścią roboczą nie w każdym przypadku jest ustawione prawidłowo, co może spowodować odłączenie części roboczej od trzonka. Na szczęście udało nam się już zidentyfikować pierwotną przyczynę potencjalnego wadliwego działania, zlokalizować problem w trzech partiach produkcyjnych i usunąć go z pomocą naszego producenta. 
  • Czy w wyniku tego błędu dostawcy komponentów doszło do jakiegokolwiek wypadku? To zapobiegawcze wezwanie do kontroli. Nie posiadamy informacji o żadnych wypadkach spowodowanych błędem.

 


 

INSTRUKCJA KONTROLI MECHANIZMU BLOKUJĄCEGO ŁOPATĘ.

Modele, których dotyczy problem: 

Symbol produktu Nazwa produktu Numer afektowanej partii
2620-00080 Alugator Ride 3.0 Hoe 1121
5900-02911 Alugator Ride SE 1221 & 0322

 

- 2620-00300
​- 2620-00290
​- 2620-00190

Jako część zestawów lawinowych:​

- Barryvox Package
​- Barryvox S Package ​ ​
​- Barryvox Package Tour

 

 

Jeśli Twoja łopata pochodzi z jednej z wyżej wymienionych partii produkcyjnych, przeprowadź kontrolę zgodnie z poniższą instrukcją. Jeśli Twoja łopata nie pochodzi z żadnej z wyżej wymienionych partii produkcyjnych, łopata jest bezpieczna w użyciu i kontrola nie jest konieczna. Problem dotyczy partii produkcyjnych 1121, 1221 i 0322. Informacje o partii produkcyjnej łopaty znajdują się na trzonku łopaty: 

 

Kontrola funkcjonalności:

1.    Zbierz wszystkie części łopaty w jedno miejsce. 

2.    Wsuń trzonek do jego obudowy. 

3.    Spróbuj rozdzielić trzonek łopaty od części roboczej bez naciskania sworznia. 

4.    Rozłóż łopatę. 

5.    Powtórz test - wykonaj go w sumie dwa razy. 

Zdjęcie 1. Włóż trzonek do odpowiedniej obudowy.

Zdjęcie 2. Sworzeń powinien wyskoczyć i zostać umieszczony w otworze tak, aby pionowa część sworznia była widoczna nad częścią roboczą (jak na Zdjęciu 6).

Zdjęcie 3. Po złożeniu trzymaj łopatę tak, jak pokazano na zdjęciu. Upewnij się, że prawidłowo włożyłeś trzonek do łopaty (powinien mieć pewną swobodę ruchu).  

Zdjęcie 4. Pociągnij mocno, jak wskazują czerwone strzałki na zdjęciu. NIE naciskaj ani NIE dotykaj sworznia. Spróbuj oddzielić trzonek od części roboczej łopaty. Jeśli to konieczne, poruszaj uchwytem na boki, próbując rozdzielić te dwie części.

Zdjęcie 5. Jeśli wynikiem ciągnięcia jest oddzielenie trzonka od płyty łopaty, proszę natychmiast zaprzestać używania produktu i zwrócić go do Mammut Sports Group. 
Jeśli nie udało Ci się oddzielić części roboczej od trzonka, rozłóż łopatę i powtórz całą kontrolę. 

 


 

Po dwukrotnym przetestowaniu połączenia: Produkt może być używany, jeśli nie można oddzielić / wyciągnąć trzonka z części roboczej łopaty bez wciśnięcia sworznia. Produkt należy zmodyfikować, jeśli można oddzielić / wyciągnąć trzonek z części roboczej łopaty bez wciskania sworznia (np. tylko przez poruszanie lub zginanie). 

Jeśli nadal nie masz pewności co do funkcjonalności swojego produktu, zapoznaj się z następującymi dodatkowymi informacjami: 

Zdjęcie 6. Jeśli sworzeń jest wyraźnie widoczny nad powierzchnią części roboczej, połączenie sworzniowe jest prawidłowe. 

 

Zdjęcie 7. Jeśli Twój produkt wygląda jak na Zdjęciu 7, a sworzeń nie jest widoczny nad powierzchnią części roboczej, oznacza to, że połączenie sworzniowe NIE jest prawidłowe.

 


 

W razie dodatkowych pytań, skontaktuj się z nami.

Darmowa dostawa od 200 zł
Możliwy odbiór w sklepie
Profesjonalna pomoc
Zapisz się do Newslettera