Dobrowolne wycofanie Detektorów Lawinowych Barryvox 2 i Barryvox S2

Dotyczy nowych detektorów lawinowych Barryvox 2 i S2 z sezonu zima 2024/2025.


Drodzy Klienci, 

Od 1862 roku marka Mammut zawsze była synonimem jakości, bezpieczeństwa i innowacji. Bezpieczeństwo i ochrona naszych sportowców i klientów są w centrum wszystkiego, co robimy. Dlatego nieustannie testujemy i ulepszamy nasze materiały i produkty, aby utrzymać nasze wysokie standardy. Podczas tego procesu zidentyfikowaliśmy potencjalny problem z przełącznikiem zasilania występujący w niektórych przypadkach w nowych detektorach lawinowych Mammut Barryvox 2 i Mammut Barryvox S2. Dlatego zdecydowaliśmy się wycofać wszystkie urządzenia, które potencjalnie mogły zostać objęte wadą produkty w celu sprawdzenia i, w stosownych przypadkach, naprawy lub wymiany urządzeń. 

Potencjalna usterka opiera się na problemie technicznym montażu. 
W rezultacie główny przełącznik w urządzeniach, których to dotyczy, może być nieprawidłowo ustawiony. Może to prowadzić do niezamierzonego przełączenia z trybu wysyłania na tryb wyszukiwania pod naciskiem od boku na przełącznik, a nawet do całkowitego wyłączenia urządzenia. Wada ta może stanowić potencjalne zagrożenie dla bezpieczeństwa użytkowników i wymaga natychmiastowej naprawy. 

Po zidentyfikowaniu tego problemu przeprowadziliśmy w 100% kontrolę naszych zapasów urządzeń, potwierdzając, że dotyczy to tylko modeli Barryvox 2 i Barryvox S2. Problem nie dotyczy modeli Barryvox i Barryvox S z poprzednich sezonów.

Udało nam się zidentyfikować przyczynę występowania potencjalnej usterki i natychmiast rozpoczęliśmy proces łagodzenia jej skutków oraz aby zapewnić terminową kontrolę lub wymianę dotkniętych nią urządzeń.

Prosimy o zwrot Barryvox 2 lub Barryvox S2 w celu sprawdzenia i wymiany. 
 


Mamy przygotowane, gotowe rozwiązanie dla wszystkich urządzeń, których dotyczy to wezwanie. W związku z tym prosimy o:

  1. Sprawdzenie, czy posiadasz detektor Mammut Barryvox 2 lub Barryvox S2. Prosimy o zapoznanie się ze zdjęciami i numerami modeli w celu identyfikacji właściwych modeli. 
     
  2. Przejście do formularza zwrotu produktu: https://www.mammut.com/int/en/support/contact?form=repairWarranty
    • Wprowadź swoje dane klienta
    • Wybierz „Sprzęt lawinowy” jako kategorię przedmiotu
    • Wypełnij wszystkie szczegóły dotyczące urządzenia (patrz lista poniżej)
    • Podaj „Barryvox Recall 2024” jako opis problemu
    • Pozostaw puste pole „Dowód wydania
    • Prześlij formularz drogą online
       
  3. Po przetworzeniu zgłoszenia otrzymasz e-mailem etykietę zwrotną do wydrukowania.
     
  4. Zapakuj Barryvox 2 lub S2 i wyślij go do firmy Mammut w celu sprawdzenia (adres na etykiecie zwrotnej), postępując zgodnie z instrukcjami dostarczonymi przez dział obsługi klienta. Jeśli zakupiłeś zestaw lawinowy z łopatą i sondą, będziesz musiał zwrócić tylko sam detektor Barryvox 2 lub S2.
     
  5. Sprawdzimy produkty i zwrócimy je lub wyślemy zamienniki w ciągu 7 dni roboczych od otrzymania produktu do weryfikacji.

    Alternatywnie, możesz dostarczyć urządzenie Barryvox 2 lub S2 do najbliższego sklepu Mammut lub lokalnego dystrybutora- firmy Uni-sport w Polsce (formularz kontaktowy) -realizacja procesu wymiany w ten sposób może trwać dłużej niż 7 dni roboczych.
     
  6. Usunięcie wady jest całkowicie bezpłatne.

Proces ten obowiązuje niezależnie od miejsca zakupu urządzenia, jakim jest detektor lawinowy Mammut Barryvox 2 lub S2 

 

 

Szczerze przepraszamy za niedogodności związane z wycofaniem urządzeń do weryfikacji. 

Wiemy, że wielu z Was jest zajętych przygotowaniami do pierwszych wypraw w góry. Obiecujemy, że szybko zwrócimy sprawdzone urządzenie, jeśli nie uległo ono awarii.

Barryvox 2 i Barryvox S2 pozostają wiodącymi detektorami lawinowymi na rynku, a utrzymanie zaufania, jakim nas obdarzyliście, jest naszym najwyższym priorytetem. 
Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące któregokolwiek z tych produktów lub innych produktów Mammut, nie wahaj się skontaktować z działem obsługi klienta Mammut.

Formularz zwrotu poprzez stronę globalną ->
 


 

NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA

  • Których produktów może dotyczyć usterka?
Symbol produktu  Nazwa produktu
2620-00380  Barryvox S2
2620-00370  Barryvox 2

 

2620-00360
​2620-00350
​2620-00260
2620-00320

Jako część zestawów lawinowych:​

- Barryvox S2 Pro Light 280 Package
​- Barryvox S2 Peak 240 Package
​- Barryvox 2 Peak 240 Package
- Barryvox 2 Tour 280 Package

  • Gdzie mogę wysłać produkty do kontroli lub wymiany?
    Prosimy o wysyłanie paczek z urządzeniem Barryvox do Mammut Sports Group. Dokładny adres dla Twojego regionu zostanie podany na etykiecie zwrotnej, którą otrzymasz po wypełnieniu formularza zwrotu. Detektor można również dostarczyć do najbliższego sklepu Mammut w Polsce lub skontaktować się z Nami poprzez formularz kontaktowy, lub mailowo na [email protected] . 
  • Których produktów może dotyczyć problem? Dotyczy on modeli detektorów lawinowych Mammut Barryvox 2 oraz Barryvox S2. Dostępnych pojedynczo oraz wchodzących w skład zestawów: Barryvox S2 Pro Light 280 Package, Barryvox S2 Peak 240 Package, Barryvox 2 Peak 240 Package, Barryvox 2 Tour 280 Package
  • Na czym dokładnie polega problem?
    Z powodu niedokładności w procesie montażu, główny przełącznik w niektórych urządzeniach może być źle ustawiony. Usterka potencjalnie powoduje niezamierzone przełączenie z trybu wysyłania na tryb wyszukiwania pod naciskiem od boku na przełącznik, a nawet całkowite wyłączenie urządzenia. Wada stanowi zagrożenie dla bezpieczeństwa użytkowników, a marka Mammut traktuje ją bardzo poważnie, dlatego przeprowadzona zostaje powyższa akcja dobrowolnego zwrotu urządzeń.
  • Kiedy mogę spodziewać się zwrotu lub wymiany mojego urządzenia? 
    Pracujemy na pełnych obrotach, aby sprawdzić i zwrócić twoje urządzenie lub zapewnić jego wymianę w ciągu 7 dni roboczych od otrzymania zwrotu produktu do weryfikacji.
  • Czy w wyniku tego błędu montażowego doszło do jakiegoś wypadku? 
    Jest to dobrowolne wycofanie i nie wiemy ani nie zarejestrowaliśmy informacji o żadnych wypadkach związanych z tą potencjalną wadą. 
  • Dlaczego ten podstawowy błąd nie został zidentyfikowany podczas wstępnych kontroli jakości? Jeśli istniała polityka, dlaczego nie była ona egzekwowana/kontrolowana?
    Wyznaczamy najwyższe standardy wydajności i bezpieczeństwa naszych produktów. Mammut Barryvox 2 i S2 to złożone produkty techniczne, montowane przez naszego wieloletniego partnera technologicznego w Szwajcarii. Niestety, problem pojawił się podczas procesu montażu, został już w pełni rozwiązany i nie będzie się już więcej pojawiał. Szczerze przepraszamy za to niedopatrzenie. 
  • Jakie są konsekwencje tego problemu? Jak Mammut będzie zapobiegać takim przypadkom w przyszłości?  
    We współpracy z naszym szwajcarskim partnerem technologicznym zwiększyliśmy już i tak dokładne kontrole jakości podczas montażu urządzeń i po nim, aby upewnić się, że sytuacja się nie powtórzy. Marka Mammut od dawna cieszy się reputacją zaufanej marki zwiększającej i dbająca o bezpieczeństwo użytkowników w sportach górskich, a naszym najwyższym priorytetem jest utrzymanie i przekraczanie oczekiwań naszych klientów. 
  • Czy Mammut będzie nadal sprzedawać Barryvox 2 i S2?
    Tak, Barryvox 2 i S2 to nasze flagowe detektory lawinowe i jesteśmy dumni z tych innowacyjnych produktów, które wyznaczają standardy bezpieczeństwa lawinowego. Będziemy nadal oferować te produkty i zobowiązujemy się do podjęcia wszelkich niezbędnych kroków w celu zapewnienia maksymalnego bezpieczeństwa naszym klientom.

 


 

Modele, których dotyczy problem: 


 

W razie dodatkowych pytań, skontaktuj się z nami.

Darmowa dostawa od 200 zł
Możliwy odbiór w sklepie
Profesjonalna pomoc
Zapisz się do Newslettera